.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخذ عوارض از آزادراه نيمه‌تمام تهران - شمال !
شمال نیوز: اخذ عوارض از بزرگراه‌ها هر چند از نظر اقتصادي يك اصل پذيرفته شده است و كارشناسان حوزه حمل‌ونقل آن را براي جلب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي يك مشوق لازم و مناسب مي‌دانند اما تصميم دولت براي گرفتن عوارض از مسافران نوروزي در بزرگراه نيمه‌تمام و پر حرف و حديث تهران- شمال را بايد از اين قاعده مثتني كرد.

شمال نیوز: در حالي تا يكي دو روز ديگر جاده‌هاي كشور بايد آماده به دوش كشيدن بار سنگين ترافيك حاصل از سفرهاي نوروزي باشند كه از اين جهت وضعيت مناسبي در كشور وجود ندارد. در اين ميان افزايش عوارض عبور از بزرگراه‌ها هم خودش به يك بحث جديد تبديل شده است. اما جنجالي‌تر از افزايش عوارض، تصميم دولت براي دريافت عوارض از بزرگراه تهران شمال است.

به نوشته تهران امروز، اخذ عوارض از بزرگراه‌ها هر چند از نظر اقتصادي يك اصل پذيرفته شده است و كارشناسان حوزه حمل‌ونقل آن را براي جلب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي يك مشوق لازم و مناسب مي‌دانند اما تصميم دولت براي گرفتن عوارض از مسافران نوروزي در بزرگراه نيمه‌تمام و پر حرف و حديث تهران- شمال را بايد از اين قاعده مثتني كرد.


اين بزرگراه سال هاست كه در دست ساخت است و تا به حال بخش عظيمي از بودجه عمراني كشور طي سال‌هاي متمادي خرج ساخت آن شده اما بي‌نتيجه. جديدترين و بحث‌برانگيزترين تصميم دولت در اين خصوص اما به تصميم آنها براي گرفتن عوارض از شهروندان براي عبور از بخش كوچك تكميل شده اين بزرگراه برمي گردد.

بر اساس تصميم دولت مسافران نوروزي امسال بايد براي عبور از قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال حدفاصل مرزن آباد تا چالوس عوارض پرداخت كنند. به‌دنبال موافقت دولت با افزايش نرخ عوارض آزادراه‌ها در سال جديد، براي قطعه چهار آزادراه تهران - شمال هم در سال جديد عوارض تعيين مي‌شود. قطعه چهار اين آزادراه از مرزن آباد تا چالوس (۲۱ كيلومتر) ادامه دارد و در سال گذشته به بهره‌برداري رسيد.

در زمان افتتاح اعلام شد كه تاچند ماه عوارضي بابت اين آزادراه دريافت نمي‌شود، ضمن آنكه در آن زمان هنوز ساختمان عوارضي هم در اين آزادراه ساخته نشده بود.براين اساس، دريافت عوارض از اين آزادراه قطعي شده است، اما هنوز پيمانكار پروژه و دولت برسر قيمت اين عوارض به توافق نرسيده‌اند.

به‌طور حتم تا پيش از سفرهاي نوروزي اين نرخ، نهايي مي‌شود. به اين ترتيب، مسافران نوروزي كه امسال از اين آزادراه عبور كنند بايد عوارض بپردازند، ضمن آنكه با ساخت اين بخش از آزادراه زمان سفر در اين مسير يك ساعت كوتاه‌تر شده است.احتمال تعيين عوارض بين ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان براي مسير مرزن آباد تا چالوس بسيار زياد است.


لاهوتي: دريافت عوارض از اين مسير منطق ندارد

مهرداد لاهوتي عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در همه جاي دنيا براي آزادراه‌ها عوارض تعيين مي‌شود و اين كار اين حسن را دارد كه سرمايه‌گذاري را براي بخش خصوصي داراي توجيه اقتصادي مي‌كند به تهران امروز مي‌گويد: دريافت عوارض از بزرگراه‌ها كاملا هم قانوني است به شرطي كه در آن مسير جاده‌اي ديگر هم براي عبور بدون عوارض وجود داشته باشد.

او با بيان اينكه بودجه دولت به هيچ‌وجه جوابگوي نيازهاي عمراني نيست مي‌گويد: دريافت عوارض باعث مي‌شود بتوانيم از سرمايه‌هاي بخش خصوصي براي توسعه زيرساخت‌هاي كشور استفاده كنيم. لاهوتي اما در ادامه تاكيد مي‌كند دريافت عوارض از بخش مرزن آباد- چالوس به هيچ‌وجه منطقي و قابل قبول نيست.

در حال حاضر يك فاز از اين بزرگراه هم تكميل نشده است. دريافت عوارض زماني منطقي و قانوني خواهد بود كه اين بزرگراه تكميل شود. او درخصوص افزايش عوارض بزرگراه‌ها از جمله آزاد راه پرديس – تهران مي‌گويد: اين افزايش قيمت در صورتي كه متناسب با تورم باشد با توجه به افزايش هزينه‌ها و سختي كار نگهداري از بزرگراه‌ها منطقي است.


وعده تازه براي تكميل آزاد راه تهران- شمال

در حالي دولت با تعيين عوارض براي عبور از بخش‌هاي آماده شده بزرگراه تهران – شمال به نارضايتي بيشتر مسافران دامن زده كه خبرها حاكي از وجود مشكلات مهم براي تكميل اين پروژه است. به‌طوري كه با وجود اينكه پيش از اين مسئولان، زمان تكميل و افتتاح آزادراه تهران - شمال را 18 ماه ديگر اعلام كرده بودند طي وعده‌اي جديد بهره‌برداري از قطعه يك اين پروژه قديمي وزارت راه به 30 ماه ديگر موكول شده است.

به گزارش ايسنا، حسن احمدي‌نوري - معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل - گفت: اميدواريم ظرف 30 ماه آينده قطعه يك آزاد‌راه تهران _ شمال افتتاح شود. وي با بيان اينكه وزير راه و شهرسازي شوراي راهبردي براي آزاد‌راه تهران _ شمال تشكيل داده است، گفت: اين شورا به‌طور مرتب تشكيل جلسه داده و اين پروژه را رصد مي‌كند و گزارشاتي نيز در اين زمينه تهيه و به رئيس‌جمهور ارائه مي‌كند.

احمدي‌نوري با بيان اينكه پيشرفت فيزيكي قطعه يك آزاد‌راه 47 درصد است، افزود: البته مشكلاتي بين طرف چيني و بنياد مستضعفان وجود دارد و در اين زمينه مذاكرات فشرده‌اي نيز با طرف چيني انجام شده كه اميدواريم اين مشكلات برطرف شود. معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل با بيان اينكه آزاد‌راه تهران - شمال پروژه بسيار سنگيني است و قطعه يك آن از منطقه سرد و كوهستاني عبور مي‌كند، گفت: براي به اتمام رساندن اين قطعه نياز به سه دوره تابستان داريم كه كارها به سرعت انجام شود چون هميشه در فصل زمستان كارها با كندي مواجه مي‌شوند.

احمدي‌نوري گفت: پيشرفت فيزيكي قطعه يك آزادراه تهران - شمال ماهانه حدود يك درصد است كه اكثر تونل‌هاي اين قطعه حفر شده و با توجه به اينكه شش ماه در سال فصل سرما بوده و زمستان نيز باعث مي‌شود كه عمليات اجرايي به سختي به پيش برود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: به بهره‌برداري رسيدن اين پروژه و به اتمام رساندن قطعه يك آزادراه در اولويت اول قرار دارد با توجه به محدوديت منابعي كه وجود دارد اولويت اين است كه به پروژه‌هايي كه پيشرفت فيزيكي دارند بپردازيم و به‌طور همزمان هم اعلام مي‌كنيم كه آمادگي همكاري با سرمايه‌گذاران را داريم چون كل پروژه آزادراه تهران - شمال به طول 121 كيلومتر با مشاركت بنياد مستضعفان است و بايد صحبت‌هايي با بنياد شود تا مشخص شود آنها سرمايه‌گذار مي‌آورند يا اينكه خودشان تمايل به ادامه كار دارند.

احمدي‌نوري درباره اتمام دوران مشاركت بنياد مستضعفان در اين آزادراه گفت: دوران مشاركت شامل دوره احداث و دوره بهره‌برداري است؛ دوره احداث ممكن است به دليل مختلفي از جمله تورم، افزايش قيمت قير، آزادسازي مسير، شرايط سخت منطقه، تامين نشدن به موقع منابع مالي،‌ ريالي و ارزي به تاخير بيفتد لذا اين مسائل باعث مي‌شود دوره احداث طولاني شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 اسفند 1392
یه بابائی چند سال پیش خونده بود ..جاده های شمال محال یادم بره ......... !!!!!!
حالا برا ما شمالی ها باید این داستان ترکرار شه نه به اون صورت باید بخونیم....
ترافیک شمال محال یادم بره ....سردردو مسافر محال یادم بره
شمالی رانده از جادهای شمال با رکورد 9ساعت برا مسافت 30کیلومتر راه سوادکوه در کتاب کینس م-م
نا شناس 27 اسفند 1392
علاوه بر اخذ عوارض
متاسفانه پلیس راه اعلام کرده :عبور ومرور مردم کجور از آزادراه ممنوع شد،در صورت مشاهده جریمه مشوند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما بگید این یعنی چی؟
چرا هرچی سنگه مال پای لنگه
مردم محروم بخش کجور بعد از برف سنگین ومشکلات عدیده پیش آمده ،آیا این عیدی جدید دولت است که بخاطر خوش خدمتی به مسافران عیان نشین پایتخت،کجوریها باید تاوانشان را بدهند؟
نمردیم و معنی عدالت و امید را فهمیدیم
نا شناس 27 اسفند 1392
باید بگیرن حتما. خیلی پیش از اینا می بایست میگرفتن حتی از همین جاده های هراز و کندوان و فیروزکوه. مسافر میاد تفریح و لذت آخرش آشغالشو میزاره تو جنگل و ساحل دریا میره .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.